برای طرز تهیه حلوای ساده  با مجله پارت نیوز همراه باشید.

مواد لازم برای 4 نفر

125 گرم آرد (1 فنجان)

125 سی سی آب (1 فنجان)

شکر 125 سی سی (1 پیمانه)

گلاب 35 سی سی (¼ لیوان)

1 قاشق چایخوری عصاره هل

زعفران آب پز (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری

125 گرم کره

1/4 لیوان روغن سرخ کردنی

طرز تهیه حلوای ساده

گام اول

برای آشپزی یک حلوای ساده و خوشمزه ابتدا آب و شکر را در قابلمه مناسبی ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس به آرامی با قاشق چوبی آب را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

فاز دوم

بعد از حل شدن کامل شکر، آب هل را به همراه گلاب اضافه می کنیم. افزودن زعفران دم کرده اختیاری است اما توصیه می کنیم اگر رنگ حلوا برایتان مهم است زعفران دم کرده را به مقدار ذکر شده به شربت اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله بعد از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، آتش زیر آن را خاموش می کنیم. سپس آرد را در ظرف مناسبی الک می کنیم. سپس کره و روغن را در تابه ای بریزید و روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید تا کره آب شود.

مرحله چهارم

حالا تابه را با آرد روی حرارت ملایم قرار دهید سپس آرد را به مدت 30-55 دقیقه تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و کاملا خام شود. حالا دوباره آن را صاف کرده و داخل قابلمه بیندازید.

گام پنجم

بعد از آماده شدن آرد، مخلوط روغن و کره را به تابه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد کاملا با هم ترکیب شوند. بعد از 10 دقیقه مقداری عسل به ماهیتابه اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

مرحله ششم

در این مرحله حلوا را هم بزنید تا سفت و آبکی شود. هر وقت بتوانیم حلوا را مثل گهواره در قابلمه تکان دهیم تا کاملا از دیواره های قابلمه جدا شود حلوای ما آماده است.

سطح هفتم

حالا حلوا را در ظرف مناسبی بریزید و به سلیقه تزیین کنید. اگر بخواهیم حلوا را جشن بگیریم، می توانیم حلوا را با لوله گل در قیف بریزیم و در ظرف سرو به شکل گل های زیبا قرار دهیم.

طرز تهیه نان حلوا

سفت شدن حلوا را تایید کنید

بعد از پختن حلوا، اگر متوجه شدید که بافت حلوای شما سفت شده است، آن را در تابه برگردانید و روی شعله قرار دهید، سپس کره یا روغن مایع را اضافه کنید و کمی هم بزنید. و صاف..

نیم رنگ

یکی از مهم ترین نکاتی که حلوا را زیبا می کند این است که شعله زیر تابه باید در تمام مراحل پخت ملایم باشد. اگر حرارت زیر تابه خیلی زیاد باشد رنگ حلوا تیره می شود و همچنین بر طعم آن تاثیر می گذارد.