این مجموعه به چهار قسمت تفریحی تقسیم بندی شده است که می توان به : عجایب ، شبکه کارتون ، دره گم شده ماجراهای دایناسورها ، سینما سه بعدی تفرجگاه IMG و جاذبه های تفریحی را می توان نام برد . بخش کارتون نت ورک در شهربازی IMG دبی براساس شخصیت های شبکه ای کارتونی با همین نام ساخته شده که شامل 5 تفریح جذاب است. شهر تنبل: همانطور که از نام این بخش مشخص است، شما میتوانید برای انجام تفریحاتی کمتحرک همچون لانه رابی، خانه درختی، کلاس رقص با استفانی و غیره در این اینجا حضور داشته باشید. اینجا مکانی است که میتوانید از تخفیفهای بزرگ تا ۸۰ درصد در برابر قیمت اصلی برخوردار شوید. قیمت بلیط دهکده جهانی دبی چقدر است؟ پیست اسکی دبی از جاذبه های گردشگری این منطقه جذاب و لوکس در جنوب خلیج فارس محسوب می شود.جالب است بدانید که این مکان، عنوان بزرگترین پیست اسکی سراسر جهان را به خود اختصاص داده است.عجیب هم نیست، زمانی که در قلب یکی از صحرایی ترین و بیابانی ترین نقاط جهان، شاهد یک پیست اسکی هستیم، این پیست بزرگترین آن ها باشد. شهربازی لگولند دبی ۶ بخش مختلف با طراحی مجزا را در دل خود جای داده است که یکی از دیدنی ترین بخش های آن بخش مینی لند است. در شهربازی رنگارنگ لگولند دبی کودکان به سفری تفریحی آموزشی می روند؛ آنها ابتدا با مراحل و روند ساخت لگوها آشنا می شوند و بعد با همان لگوها، اسباب بازی های محبوب خود از عروسک تا ماشین را می سازند. پیش از اقدام به خرید پارچه از دبی باید ابتدا بازار ایران را مورد بررسی قرار دهید. مسلماً تمامی افراد به دنبال تخفیف بلیط اسکی دبی هستند که باید بگوییم به هیچ وجه، تخفیفی در این مجموعه تفریحی داده نمی شود.

بعد از آنکه تمامی سرگرمی های شهربازی آی ام جی را امتحان کردید، بد نیست به سراغ امکانات جانبی این شهربازی بروید. اگر شما نیز مایل هستید حین سفر به دبی، بازدید از شهربازی آی ام جی دبی IMG را در برنامه کاری خود قرار دهید، میتوانید خود را از طریق وسیله نقلیه عمومی یا خودروی شخصی به این شهربازی برسانید؛ البته باید این نکته را نیز مدنظر داشته باشید که این شهربازی در روزهای تعطیل شلوغ بوده و همین امر میتواند حملونقل شما را با ازدحام و شلوغی مواجه کند؛ در نتیجه پیشنهاد میشود نسبت به روز انتخابی حضور در مجموعه آگاه باشید تا با ازدحام کمتری مواجه شوید. در این سالن امکان استفاده از نور طبیعی آفتاب وجود دارد که می توانید داخل استخر و در حین شنا از آن لذت ببرید. در شهربازی کیدزانیا کودکان در حین تفریح، چیزهای بسیاری یاد می گیرند که از آن جمله می توان به حساب و کتاب اقتصادی، کارگروهی و همدلی اشاره کرد. هر ساله توریستان زیادی به این منطقه سفر می کنند، و از جذابیت های آن بازدید می نمایند. ماجراجویی های مارول نیز یکی از جذابیت های IMG دبی است که به شما امکان می دهد در جهان تخیلی فعالیت های بسیاری از قهرمانان شخصیت های مارول را تجربه کنید. و همین امر نیز باعث جذابیت بیشتر این بخش از سرزمین ماجراجویی امارات شده است. برای به دست آوردن پول بیشتر در کیدزانیا، کودکان باید برای خود شغلی پیدا کنند و مشغول به کار شوند. در هنگام ورود به کیدزانیا هر کودک چکی به مبلغ ۵۰ کیدزوس، ارز رسمی کیدزانیا، دریافت می کند که می تواند آن را تبدیل نموده یا در بانک برایش حساب باز کند. برای گسترش تخیل کودک و کمک به او در کشف دنیای جدید، اسباببازیهای بسیاری نیز وجود دارد.

کودک زیر ۳ سال و زیر ۹۰ سانتی متر رایگان است. بدون وجود همراه، محدودیت قد افراد به مقدار 1.30 متر تعیین شده است. در این مجموعه مرکز کمکهای اولیه در بخش درهی گمشده آمادهی پاسخگویی و خدمترسانی به بازدیدکنندگان است. در این مجموعه مرکز کمکهای اولیه در بخش دره گمشده آماده پاسخگویی و خدمترسانی به بازدیدکنندگان است. نتیجه تست آنها در حدود چهار ساعت بعد آماده خواهد شد. سرآشپز ها همگی غذا های متنوع را با استفاده از مواد اولیه تازه آماده می کنند و به صورتی بسیار جذاب و اشتها آور سرو می کنند. سینمای بزرگ و مجهز، رستوران ها و کافه های متنوع و فروشگاه های خرید از جمله امکانات جانبی شهر بازی آی ام جی بشمار می روند که تجربه روزی سراسر هیجان و لذت را برای بازدیدکنندگان به همراه دارند. بنابراین با رفتن به آنجا جز شلوغی و صدای جیغی که از لذت و هیجان موج سواری و تفریحات دیگر به گوش میرسد، چیزی عایدتان نمیشود. از هر چه بگذریم، حضور در سینما با فیلمهای جذاب و مفرح میتواند لحظات لذت بخشی را برای هر فردی ایجاد کند؛ اگر شما هم نسبت به انجام این کار تمایل دارید، پیشنهاد میکنیم به سینمای بزرگترین شهربازی سرپوشیده دبی مراجعه کرده و از امکانات بینظیری همچون صفحه نمایش با کیفیت، صندلیهای راحتی و بزرگ بهرهمند شوید. بازارکار این رشته بسیار متنوع و گسترده است همچنین برای فارغالتحصیلانی که دارای مهارتهای بالا هستند زمینه اشتغال خوبی ایجاد کرده است. از طرفی، رستورانهای لوکس و مدرن و هنر معماری استثنایی این مجتمع، تجربه یک بیشتر، رویایی و مفرح را برای بازدیدکنندگان IMG دبی ایجاد شده است. بازدیدکنندگان می توانند در یک واقعیت ترکیبی از جنگل های آمازون غوطه ور شوند. اما جالبیت ماجرا در اینجا تمام نمی شود وکودکان می توانند با پولی که به دست می آورند به فروشگاه و رستوران بروند خرید کنند و حتی در بانک کیدزانیا اقدام به سپرده گذاری پول هایشان بکنند.در واقع کیدزانیان با دیگر شهربازی هایی که در جهان وجود دارد فرق می کند و به نوعی یک پارک موضوعی محسوب می شود.

حتی یک رودخانه هم وجود دارد که بچهها میتوانند در آن قایقرانی کنند؛ با قایقهایی که خوشان با لگو ساختهاند. دانشمندان و علاقمندان به حوزه تکنولوژی میتوانند با طی کردن مراحلی، از این موزه فاند دریافت کنند تا بتوانند تحقیقاتی را در زمینههایی مانند علوم ریاضیات، زیست شناسی، فیزیک، تکنولوژی و … بله. برای سفر به دبی نیاز به ویزا دارید که با دریافت آن میتوانید تا ۳۰ روز در دبی اقامت داشته باشید. میردیف به محله دیره دسترسی راحتی دارد و همین موضوع باعث شده نیاز تمامی افراد ساکن در این محله دبی برطرف شود. این پارک تفریحی به دنبال این است که که در پی این همه تلاش در تمامی این سالها ” مقصد نهایی گردشگری بین المللی ” را از آن خود کند و مردم را از سراسر دنیا به سمت خود بکشاند و کاملا موفق هم شده است . یکی از ایمنترین و آرامترین بخشهای بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده جهان را میتوان بلوار آیام جی دانست؛ چراکه شما میتوانید در اینجا به راحتی از موقعیتهایی چون Adventure Photography دیدن کنید. اینجا همان جایی است که شما در تور دبی گردی حتما باید از آن دیدن کنید. فقط باید به این نکته مهم نیز توجه داشته باشید که سرزمین ماجراجویی آی ام جی در امارات هیچ ایستگاه مترویی ندارد. با استفاده از سريعترين آسانسورهاي جهان که سرعت آن به چهل کيلومتر در ساعت مي رسد، رسيدن به قله اين برج فقط دو دقيقه طول مي کشد. انتخاب کشور مناسب برای برگزاری اکسپو به این صورت بود که نمایندگان 164 کشور جهان در دفتر بینالمللی نمایشگاهها در پاریس گرد هم آمدند تا کشور میزبان را انتخاب کنند. برای بازیکنانی که همراه ندارند؛ محدودیت قد 1.30 متری تعیین شده است. بهترین سواحل دبی همراه با آدرس، قیمت و امکانات معرفی شد تا در زمان سفر خود بتوانید بهترین انتخاب را برای استراحت در یکی از سواحل داشته باشید.

در ادامه 7 پارک آبی برتر دبی معرفی شده است. این پارک در حال حاضر ۳/۶ میلیارد درهم ارزش دارد. حتماً 3 ساعت قبل از پرواز، در سالن فرودگاه حاضر باشید. تصاویر رنگی و جذابی که در این موزه مشاهده خواهید کرد، همراه با مدلهایی که زنده به نظر میرسند و صدا و جلوههای ویژه، باعث میشوند تا تصویر جالبی از زندگی مردم قبل و بعد از کشف نفت در ذهنتان مجسم کنید. قبل از هرچیز اگر قصد سفر به دبی را دارید بهتر است برنامه سفر دبی را مطالعه کنید تا در مدت زمان کم از جاذبههای دبی دیدن کنید. پیشنهاد میکنیم در سفر به دوبی برای داشتن سفری خاطر انگیز از دبی فریم و پالم جمیرا نیز دیدن کنید . برای ورود به شهر بازی آی ام جی دبی از بازدیدکنندگان ورودی دریافت می شود که هزینه آن بسته به سن بازدیدکننده متغیر خواهد بود. ساحل جمیرا، تنها یکی از مراکز تفریحی و گردشگری شهر دبی محسوب می شود. بنابراین این بخش هم برای کودکان و هم نوجوانان بخش جذابی از سرزمین ماجراجویی آی ام جی محسوب می شود. این شهر بازی یک نوع پارک موضوعی یا تم در دبی امارات محسوب می شود. مساحت پارک مورد نظر پانزده هکتار است.

هالک: از آنجایی که اکثر کودکان علاقه دارند خود را در کنار شخصیت کارتونی مورد علاقهشان تصور کنند، شما میتوانید در این سینمای ۳ بعدی حاضر شده و همراه هالک به نبرد دشمنان بروید. توصیه میکنیم به جهت ثبت خاطرهای خوش، از عکاسان حاضر در مجموعه بخواهید که از شما عکس دسته جمعی بگیرند؛ زیرا تمامی دیزاینهای این بخش به دنیای واقعی نزدیک بوده و میتواند تأثیر بسزایی در طبیعی جلوه دادن عکس شما داشته باشد. بیشتر ساحلهای دبی رستوران و کافه نیز دارند؛ اما در حال حاضر نمیتوانید رستوران یا کافهای برای غذا خوردن پیدا کنید. در این محله تاریخی بازارهای سنتی، غذاخوری های معتبر و حال و هوای دریانوردی همراه با جدیدترین رستورانها وجود دارد. یکی از محبوبترین بخشهای این شهربازی، حضور یافتن در کارتون ورک آن است؛ چرا که شما میتوانید در این بخش، همراه با شخصیتهای کارتونی به انجام ۵ تفریح لذت بخش بپردازید. در این پکیج پس از گردش ۳۸ دقیقهای در کابین مجلل چرخ و فلک دبی و تماشای چشمانداز و خط افق دبی، میتوانید از پیش غذا، غذای اصلی و دسر و همچنین نوشیدنی به تعداد نامحدود در سالن استراحت (برای دو ساعت) لذت ببرید. بن تن 5 بعدی، قهرمان جنگ زمان: یک سینمای 5 بعدی با گنجایش 240 نفر در این قسمت قرار دارد که بدون شک هیجان زیادی برای مخاطب به همراه دارد. ماجرای عصر اولتران: در این بخش شما میتوانید شخصیتهای کارتونی را همراهی کرده و با کمک آنها، به جنگ با التران بروید. با ورود به شهربازی آی ام جی دبی به یک محیط وارد نمی شوید. در شهربازی آی ام جی برای هر بازدید کننده ای با هر سن و سالی تفریح ویژه ای طراحی شده است: بزرگسالان اوج هیجان را بر روی مرتفع ترین ترن های هوایی دبی تجربه می کنند و کودکان نیز با انواع شخصیت های کارتونی محبوب که توسط دو شرکت معروف مارول (Marvel) و کارتون نتورک (Cartoon Network) ساخته شده اند، به تفریح و بازی مشغول می شوند.

سفر به دور دنیا همیشه جزو آرزو های همه ی ما بوده است و شاید دست نیافتنی ترین آرزو برایمان رقم بخورد اما تمامی این رویا ها و آرزوها تا زمانی ناممکن بود که دهکده ی جهانی دبی بنا نشده بود. در این رستوران بهترین سرآشپز برتر دنیا حضور دارند و این یعنی تجربه ای متفاوتی از رستوران رفتن برای شما رقم می خورد و این تجربه متفاوت تا ابد در ذهن شما خواهد ماند.مسیر رسیدن به این رستوران توسط دو آسانسور پانورامایی است که با سرعت 6 متر بر ثانیه مهمانان را به رستوران المنتها می رسانند. این بنای زیبا و شگفت انگیز فضایی به وسعت 30 هزار متر مربع و ارتفاع 77 متر در حاشیه اتوبان شیخ زاید در عرض 9 سال ، ساخته شد. این پارک بخشی از پروژهی شهر عربی بخشی از دبیلند است که به دنبال بحران مالی سال ۲۰۰۸ متوقف شد. این پارک توسط شرکت الیاس و مصطفی گلهداری (IMG) ساخته شده و بزرگترین پارک موضوعی سرپوشیده در دنیا است. در این بخش ۱۵۰۰۰ سازه مینیاتوری از مکان های گردشگری دنیا به نمایش گذاشته شده اند که همگی از قطعات لگو ساخته شده اند. این موارد تنها بخشی از مکان های دیدنی دبی هستند. این شهربازی یکی از متفاوت ترین شهربازی هایی است که نه تنها در دبی بلکه در شهرهای دیگری هم ساحته شده است. شهر بازی آی ام جی ورلدز ادونچر (IMG World of Adventure) که به اختصار به شهربازی آی ام جی شهرت دارد، یکی از مهیج ترین شهربازی های سرپوشیده در شهر دبی است. شاید بتوان گفت که مهیج ترین و ترسناک ترین بخش از سرزمین ماجراجویی آی ام جی، همین بخش باشد. جالب است بدانید که این شهربازی همچنین، بزرگترین تم پارک سرپوشیده با دمای کنترل شده در جهان است.دما این مجموعه، توسط پیشرفته ترین تجهیزات سرمایشی کنترل می شود؛ درنتیجه، با وجود گرمای شدید و سوزان دبی، هوای پارک IMG بسیار مطبوع و خنک است.

شهربازی کیدزانیا در دبی یکی از بهترین سرگرمی هایی است که برای کودکان ساخته شده است و آن ها می توانند شغل مورد علاقشان را در این پارک انتخاب کنند و پول دربیاورند. اما می توانید با تاکسی های شهری خودتان را از ایستگاه مترو مرکز خرید امارات به این شهر بازی برسانید. با مترو : دنیای ماجراجویی آی ام جی، ایستگاه مستقیم مترو ندارد؛ اما با استفاده از تاکسی میتوانید از ایستگاه متروی مرکز خرید امارات زیر خود را به این مجموعه برسانید. این ایستگاه حدود نیم ساعت با خودرو از آی ام جی فاصله دارد و با تاکسی میتوانید آن را طی کنید. کل فاصله از ایستگاه مترو مرکز خرید امارات تا این مجموعه نیز کمتر از نیم ساعت است. سواری شگفت انگیز با گومبال: اگر قصد دارید از شهر المور بازدید کنید؛ کافی است در این سفر شگفت انگیز با گومبال همراه شوید. این بار قصد داریم به شهربازی دبی ( IMG Worlds ) که یکی از شهرهای مدرن و لوکس و بسیار جذاب در جهان است برویم و یکی از بهترین مناطق گردشگری دبی را به شما معرفی کنیم ، با ما همراه باشید . درادامه به معرفی این تفریحات می پردازیم. از ویژگی های این اتاقک ها می توان به وای فای رایگان، تهویه هوا و کفپوش چوبی آن اشاره کرد.

علاوه بر این موضوع راه حل دیگری در زمان حریق برج طراحی شده که آن هم پناهگاه های امن با سیستم تهویه مطبوع است که در هر 25 طبقه برج تعبیه شده اند. علاوه بر مسیرهای هوایی یکی از راه های سفر ساکنین کشورهای همسایه به دبی کشتی است. این امکان برای شما و همراهانتان وجود دارد که به صورت تنهایی یا دستهجمعی وارد این فضای مخوف شوید و به دنبال راه فرار باشید؛ اگرچه که اکثر افراد گمان میکنند، حضور در این بخش میتواند با تجربیات ناخوشایندی همراه باشد؛ اما به شما این اطمینان را خواهیم داد که اگر کمی شجاع و نترس باشید، حضور در این مکان میتواند به یکی از خاطرهانگیزترین بخشهای سفر شما مبدل شود. است.در طول سال ها، گروه آی ام جی، موفقیت ها و جوایز بین المللی فراوانی را کسب کرده است؛ این امر، نشان دهنده جاه طلبی و عزم گروه، در رشد و راه اندازی شرکت های جدید است.این مجموعه، بخشی از پروژه شهر عرب و دبی لند است که قرار بود در سال 2014 افتتاح گردد؛ اما به دنبال مشکلات مالی در سال 2008 متوقف گشت. کودکان با بررسی شدن در پذیرش امارات در فرودگاه بین المللی وارد کیدزانیا می شوند. در ادامه به معرفی و بررسی بخش های مختلف لگو لند می پردازیم.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد اجاره خودرو در دبی بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.