البته اگر وب سایت دارید، یا مدیر کسب و کار یا متخصص سئو هستید، اهمیت تولید محتوا را می دانید. تولید محتوا در افزایش رتبه وب سایت و فروش و تبلیغات بسیار موثر است. یکی از موضوعات مهم و چالش برانگیز که اخیرا برای مدیران وب سایت ها و کسب و کارها و حرفه ای ها اهمیت پیدا کرده است، کپی رایتینگ در سئو است. این موضوع را می توان یکی از مهم ترین موارد در سئو دانست و نقش آن در سئو به خصوص اخیراً بسیار مشخص شده است. در این مقاله در مورد کپی رایتینگ در سئو و علل آن با شما صحبت خواهیم کرد. به یاد داشته باشید که ما در این مقاله قصد داریم در مورد یک موضوع بسیار مهم با شما صحبت کنیم. نگاهی به مجله وب مستر بلاگتون داشته باشید.


کپی رایتینگ چیست؟ اهمیت کپی رایتینگ در سئو

حال اگر می خواهید در مورد این موضوع اطلاعات کامل داشته باشید، ابتدا باید بدانید کپی کردن به چه معناست. اگر بخواهیم به طور کلی در مورد کپی رایتینگ صحبت کنیم. باید بگوییم کپی رایتینگ یک کار و هنر واقعی است و اگر آن را یاد بگیرید، می توانید کار تولید محتوا و تولید محتوای خوب را بسیار بهتر انجام دهید. اگر محتوایی که برای وب سایت خود ایجاد کرده اید بهینه باشد و تمام استانداردها و الزامات را رعایت کرده باشید، می تواند کمک زیادی به توسعه کلمات کلیدی و رتبه بندی وب سایت شما کند. در واقع اگر بخواهیم مشکل کپی را واضح توضیح دهیم باید به یک مثال مراجعه کنیم. فرض بر این است که شما مهارت ها و تجربه های شغلی خود را دارید و از این مهارت ها برای تکمیل وظایف محول شده به طور کامل استفاده می کنید. این می تواند نتایج خوبی برای شما به ارمغان بیاورد و هر کسی که به کاری که شما انجام می دهید نیاز داشته باشد، کار خود را به شما ارجاع می دهد زیرا می داند که شما در آن مهارت دارید. کاملاً باید بگوییم که کپی رایتینگ چیزی است که گوگل و موتورهای جستجو می دانند که اگر کاربر را به وب سایت شما بفرستند به موضوع مورد نظر خود می رسند. این سئو کامل نیست و یکی از راه حل های سئو است، اما یکی از مهمترین موضوعات در سئو به طور کلی هنر کپی رایتینگ است. در ادامه این مقاله به بررسی مهم ترین موضوعات و حقایق مربوط به تولید محتوای وب سایت در سال 2023 می پردازیم.


کپی رایتینگ و سئو اولیه

یکی از اصول کلیدی در کپی رایتینگ تولید محتوا بر اساس آخرین استراتژی ها و سیاست هاست. همانطور که در بخش قبلی این محتوا توضیح داده شد، موتورهای جستجو محتوایی را اولویت بندی می کنند که به نتایجی که کاربران به دنبال آن بودند نزدیکتر می شود. هنگام ایجاد محتوا برای وب سایت خود، بهتر است استراتژی هایی را که تا کنون آموخته اید مرور و به روز کنید. در این مجموعه، اطلاعات طلایی و طلایی را که می‌خواهید هنگام تولید محتوا در نظر داشته باشید، توضیح خواهیم داد.


موضوعی را انتخاب کنید و محتوا را به صورت ذهنی آماده کنید

یکی از مهم ترین مواردی که باید در مورد کپی رایتینگ بحث کنید، عنوانی است که برای مقاله خود انتخاب می کنید. بهتر است این عنوان ارتباط نزدیکی با کلمات کلیدی مرتبط داشته باشد. این بدان معناست که شما باید عنوان و محتوایی را در ذهن داشته باشید که کاربران و مخاطبان را تشویق کند که به صفحه محتوا رفته و سپس مقاله را مطالعه کنند و اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند. محتوا باید به گونه ای تهیه شود که این مشکل را در ذهن خود در نظر بگیرید که چه نیازی به تولید این محتوا به عنوان راه حل برای مخاطب است و چه پیامی در این محتوا باید باشد که نتیجه بهتری برای مخاطب داشته باشد. .

هدف و پیام محتوا

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که در مورد چه موضوعی می خواهید با مخاطبان خود صحبت کنید. ابتدا از خود بپرسید و مشخص کنید که محتوای شما به 3 دسته تقسیم می شود: خیر: یا محتوای شما تبلیغاتی است یا در حال آموزش کاربر هستید یا سعی می کنید اطلاعات را به مخاطبان خود منتقل کنید. شما باید یکی از دسته بندی های زیر را انتخاب کنید.


یک طراح محتوا دقیق

وقتی موضوعی را انتخاب می کنید و بهتر است نوع محتوا را بگویید، باید بروید و از ایده محتوایی که خواهید ساخت استفاده کنید. بدون فکر و اندیشه شروع به تولید محتوا نکنید زیرا این موضوع می تواند شما را گیج کند و از مسیر تولید محتوای سئو خارج کند. شما باید در نظر داشته باشید که در محتوا در مورد چه چیزی توضیح می دهید و در مورد آن صحبت می کنید.


از ابزارها برای بررسی کلمات استفاده کنید

ترفند دیگری که باید به آن اشاره کنم تحقیق در مورد کلمات و موضوعات شماست. برای این منظور باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید. یکی مخاطب سایت است که چه نوع مقالات و مقالاتی او را به خواندن مطالب جذب می کند. دوم، کلمه کلیدی که با موضوع شما مرتبط باشد. باید از کلمات در محتوا استفاده کنید تا پس از جستجو، مخاطب را به خواندن آن موضوع تشویق کنید. در این موارد، بخش ابزارهای سئو بلاگتون دارای ابزارهایی است که می توانید آنها را درک کنید و به طور موثرتری از آنها استفاده کنید.
 

 

با در نظر گرفتن حس شنوندگان

یکی از موارد مهم دیگر در تولید محتوای سئو و رعایت اصول کپی رایتینگ، جلب نظر، احساسات و روانشناسی مخاطبان است. محتوای شما باید به گونه ای تولید شود که مخاطب احساس کند با نخواندن مطالب بیشتر از دست می دهد. این محتوا باید نکات اصلی ارائه یک محصول یا خدمات خاص یا راه حل یک چالش و مشکل را به مخاطب منتقل کند و در نهایت باید به همین صورت باشد و نتیجه ای منصفانه و اصولی داشته باشد.



سبک شخصیت و استفاده از ادبیات خاص

یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند محتوا را به مخاطب مناسب برساند و آنها را به مطالعه کتاب ترغیب کند باید به شما هدایت شود. یعنی بهتر است کلیشه ای عمل نکنید و از متن در بهترین حالت استفاده کنید. شما باید خلاق باشید و از کلمات مناسب در محتوای خود استفاده کنید. عکس‌ها یا کلیپ‌ها می‌توانند این تفاوت را به مخاطب منتقل کنند و مخاطب احساس می‌کند که با چیزهای مختلفی سروکار دارد که در آن‌ها پاسخ جستجوهای خود را می‌گیرند.



خلاقیت در تولید محتوا

یکی از تکنیک هایی که می توانید از آن استفاده کنید، نوع کتاب مخصوص برای انتشار اطلاعاتی است که در مقاله قبلی به آن پرداختیم. طرح دیگری که می توانید برای ایجاد محتوای خود از آن استفاده کنید، انتخاب تم های زیبا است. استفاده از تصاویر منحصر به فرد و گرافیک ها و تصاویر محبوب می تواند مطالب را برای مخاطب جذاب و خواندنی کند.



طول محتوا

یکی از مواردی که در تولید محتوا باید به آن توجه کنید، طول محتوا است. طول محتوا می تواند به شما در بهبود و رتبه بندی وب سایت کمک کند، اما از طرف دیگر می تواند نرخ پرش سایت شما را افزایش دهد. اما باید در نظر داشته باشید که در این فرآیند کیفیت را فدا نمی کنید و موقعیت را جذاب تر توضیح می دهید. تجربه طول محتوا تا کنون بین 1800 تا 3200 کاراکتر برای مقالات آموزشی و 1000 تا 2000 کلمه برای محتوای تبلیغاتی است. همیشه در ابتدای مطالب خود یک موضوع چالش برانگیز را به مخاطبان خود معرفی کنید، سپس چالش ها را دسته بندی کنید و در نهایت راه حل ها را به طور کلی و برخی راه حل ها را با جزئیات توضیح دهید. در محتوایی که محصولاتی را در نظر می گیرید، به مخاطبان خود بگویید که این محصول دارای تخفیف محدودی است و استفاده از این تخفیف را خاص جلوه دهید. به یاد داشته باشید، صادق بودن و پیروی از تخفیف ها و وعده ها به رشد برند شما کمک زیادی می کند.
 

ماخذ:https://blogten.ir/all-about-seo-copywriting/